vineri, 23 decembrie 2016

Afisaje HDLO-2416 cu 4 caractere alfanumerice din 5x7 puncte fiecare (2)

   Intr-un articol precedent, am realizat un ceas cu date meteo (umiditate si temperatura) cu date pe afisaje deosebite HDLO-2416. Aceste afisaje le-am primit de la dl. Janos Baricz si din discutii telefonice depsre proiect, am considerat ca e mai bine sa pun si reglaj al orei si al datei.
   Schema de conexiuni este similara celei anterioare, doar ca am adaugat 2 butoane, unul de meniu si unul de crestere valoare:
,
iar afisajele sunt conectate cu un 74HC138 astfel:
   In prima versiune de sketch (HDLO2416_DHT_RTC_adj.ino) modul de prezentare este urmatorul:
  Se prezinta ciclic urmatoarele informatii:
- data si ora:
- temperatura:
- umiditatea relativa:
   Dupa apasarea butonului MENIU se intra in modul de reglaj:
- ora (exemplu: 16, se apasa tasta PLUS, apare 17, se reepta, se ajunge la 23, se mai apasa o data, apare 0, apoi 1, etc, dupa care se apasa pe MENIU si apare meniul urmator)
- minute:
- an:
- luna:
- zi:
    Am facut si un filmulet, numit ceas cu date meteo pe afisaje HDLO-2416 (3) in care se vede modul de afisare si de reglaj:

   Din sketch  se poate selecta limba in care sunt prezentate informatiile, astfel, daca variabila limba = 1 este se selectata limba egleza, iar daca limba = 2 este selectata limba romana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu