joi, 17 decembrie 2015

Prezentare si stocare date pe pagina ThingSpeak

   Dupa ce m-am tot "jucat" cu minipagini web tip server, cu stil classic si Ajax, am decis sa incerc si folosirea paginii ThingSpeak, care ofera prezentare grafica a unor date si, mai ales, stocare date, care pot fi ulterior prelucrate.
   Prima incercare am facut-o folosindu-ma de o placa Arduino Mega cu placa de retea tip shield (Ethernet shield cu W5100) la care am conectat un sensor AM2302 (DHT22):
   Sketch-ul folosit se gaseste pe GitHub fiind cel numit ThingSpeak_DHT22_ver1a.ino, in care trebuie sa puneti Write API Key-ul canalului pe care il postati:

   Pe canalul ThingSpeak cu 2 valori, cum este facut si sketch-ul, la setari avem:

   In articolul http://community.thingspeak.com/documentation/api/ gasiti toate informatiile necesare...la mine arata asa:
   Montajul de test arata asa:
 
   Am facut si un filmulet, numit Arduino cu placa de retea si senzor DHT22 pe pagina ThingSpeak
19.12.2015
   Deoarece am avut surpriza neplacuta ca la reincarcarea sketch-ului de pe versiunea Arduino IDE 1.6.5 sa pot trimite date abia la 7 minute (in ecranul serial comenzile se trimiteau litera cu litera), nu la 20 secunde ca de obicei, am modificat sketch-ul pentru versiuni mai stabile (1.0.3..1.0.5), acest sketch fiind ThingSpeak_DHT22_ver1a_ide10.ino .

2 comentarii:

  1. super!
    am inceput si eu sa ma joc cu codutile tale :)
    Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur sa citesc ca am mai "virusat" pe cineva cu "boala Arduino" :D

      Ștergere