vineri, 22 mai 2015

Afisare pe 4 cifre LED din 7 segmente controlate de MAX7219

   Fata de articolele anteriore in care am folosit un modul cu 8 cifre LED din 7 segmente controlate de un MAX7219, acum afisez informatii doar pe pe cifre, in vederea folosirii unor cifre mari.
   Am folosit informatiile din articolul Modul de afisare cu 8 cifre LED din 7 segmente fiecare controlate de MAX7219 (V) in care se folosea urmatoarea schema:
   Schema a devenit:
   Pe afisaj, am urmatoarele informatii:
- temperatura:
- umiditatea:
- ora:
   Daca apas scurt pe encoder se afiseaza ziua si luna, respectiv anul:
   Daca apas lung pe encoder, se intra in meniul de reglaj:
- an:
- luna:
- zi:
- ora:
- minute:
   Reglajul se face simplu, prin rotirea in sens trigonometric pntru scadere valoare si in sensul acelor de ceasornic pentru cresterea valorii, dupa cum se vede si in filmuletul https://youtu.be/fAyj9d8Bgow
  Sketch-ul folosit este derivat din cel folosit in articolul mentionat anterior si se gaseste la https://github.com/tehniq3 !!

PS: In mod normal, partea de incarcare automata a orei si datei in RTC-ul cu DS3231 (sau 1307), daca ceasul nu este activat, este:
daca dorim sa incarcam rapid datele, modificam in sketch si se incarca ora si data calculatorului (ori de cate ori e conectata placa Arduino la calculator):
   Deoarece sketch-ul permite reglajul manual, eu folosesc prima varianta...
    Am facut un al doilea film, care prezinta modul de functinare si de reglare al acestui ceas cu date meteo:
si o varianta in engleza:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu